Mokytojai susirinko ypatingiems vaikams. „Specialus ugdymas magiškame meno pasaulyje“ – 4 lygių projektas (3-6 m.), (7-11 m.), (12-15 m.), (15-18 m.) su ikimokyklinio, pradinio, vidurinio ir aukštosios mokyklų mokytojais ir studentais koordinuojant ,,Mamak Guidance Research Center“ ir Ankaros Universiteto Cebeci darželiui. Prie šio projekto prisijungė ir mūsų įstaigos mokytoja Rūta Mencevičienė su ,,Giliukų“ grupės ugdytiniais. Projekte dalyvavo 39 mokytojai iš Turkijos ir 21 mokytojas iš Kroatijos, Ispanijos, Lenkijos, Bulgarijos, Rumunijos, Graikijos, Portugalijos, Tuniso, Čekijos ir Lietuvos. Studijose dalyvavo 732 studentai. Projektas vyko šešis mėnesius. Projekto veiklų metu dar kartą buvo įrodyta, kad specialiame ugdyme menas nepažįsta kliūčių. Menas gali sustiprinti ikimokyklinio amžiaus vaikų emocinę raišką ir bendravimo įgūdžius. Vaikams gali būti padedama išreikšti savo emocijas per tokias meno šakas kaip tapyba, muzika ir drama. Spalvų, faktūrų ir garsų tyrinėjimo ir šių potyrių pavertimo menine išraiška procesas gali pagerinti vaikų stebėjimo įgūdžius. Bendravimo kliūčių įveikimas: menas gali pasiūlyti alternatyvų būdą išreikšti save vaikams, kuriems sunku bendrauti žodžiu. Tapydami, ritmu ar lytėjimu vaikai gali išreikšti savo jausmus ir mintis, taip įveikdami bendravimo barjerus. Socialinių įgūdžių stiprinimas: meno projektai gali suburti vaikus, kad sustiprintų jų gebėjimą dalytis, bendradarbiauti ir bendrauti grupėse. Projekto metu susipažinome su Pablo Pikaso tapyba, rašytoju Viljamu Šekspyru, filosofu ir matematiku Pitagoru, aktoriumi ir režisieriumi Čarliu Čaplinu. Vaikai piešė, kūrė, tyrinėjo. Klausėme įvairaus žanro muziką. Žiūrėjome nebylų kiną be sinchroninio garso. Vaikai ir patys tapo aktoriais, kūrė pasakos veikėjus ir su jais vaidino. Kiekvienas vaikas yra ypatingas, nepanašus į kitą, turi tam tikrų sugebėjimų, todėl labai svarbu tuos gebėjimus atrasti ir plėtoti. 2024 metais Ankaros laikraštis „Anadolu“ publikavo straipsnį apie šį projektą ,,Mokytojai susirinko ypatingiems vaikams“. Mums buvo smagu dalyvauti projekte, išreikšti savo jausmus, tobulėti ir dalintis savo patirtimi su kitais Europos mokytojais.