Menu Close

Apie mus

                                                                         ČIA GYVENA VAIKAI IR JŲ SVAJONĖS

 Kada prasidėjo mūsų kelias?

1968 m. birželio 20 d. įsteigtas Alytaus lopšelis-darželis Nr. 3. Nuo 1968 m. rugsėjo 1 dienos lopšelyje-darželyje skamba vaikų juokas, dainos ir jaučiama ypatinga energija. Alytaus miesto tarybos 1996 m. gruodžio 19 d. 2-ojo šaukimo 19 posėdžio sprendimu Alytaus lopšelis-darželis Nr. 3 nuo 1997 m. sausio 1 d. pervardintas į Alytaus lopšelį-darželį „Saulutė“.

Mažieji saulytučiai. Kas jie?

Lopšelis-darželis „Saulutė“ yra 150 vietų įstaiga, kurioje gali veikti 8 grupės: ankstyvojo, ikimokyklinio ir priešmokyklinio. Kiekviena grupė turi atskirus miegamuosius ir žaidimų kambarius. Lopšelio-darželio koridoriais laksto nuo 1,5 m. iki 6 m. vaikai.

Ikimokyklinis amžius… Kuo jis ypatingas?

Šiuo amžiaus tarpsniu klostosi svarbiausios vaiko asmenybės savybės, jo suvokimo, mąstymo, bendravimo ir kt. ypatybės. Kryptingas ir tikslingas ugdymas pirmaisiais vaiko gyvenimo metais turi didžiulės įtakos vaiko tolimesnei sėkmei. Lopšelyje-darželyje ugdymas organizuojamas vadovaujantis individualia ikimokyklinio ugdymo programa „Po saulutė delnu“, kurioje pagrindinis dėmesys skiriamas vaiko fizinės sveikatos saugojimui ir stiprinimui, tautos kultūros perimamumui, kūrybinei saviraiškai. Priešmokyklinis ugdymas organizuojamas vadovaujantis Priešmokyklinio ugdymo programa, kurios pagrindinis tikslas – sėkmingai pasiruošti ugdymuisi pagal pradinio ugdymo programą. Nuo 1995 m. vienoje grupėje ugdymas organizuojamas Valdorfo metodu. Vykdomos prevencinės programos: tarptautinė socialinių įgūdžių programa ,,Zipio draugai“ ir socialinio emocinio ugdymo programa ,,Kimochis“.

Komanda. Kokia ji?

Lopšelyje-darželyje dirba stipri ir kvalifikuota komanda: 12 ikimokyklinio/ priešmokyklinio ugdymo mokytojų, meninio ugdymo mokytojas, fizinio ugdymo mokytojas. Švietimo pagalbą teikia 2 logopedės, specialioji pedagogė, 6 mokinio padėjėjos. Mokytojų komandai padeda 19 aptarnaujančio personalo darbuotojai. Lopšeliui-darželiui  vadovauja direktorius, kuris viešo konkurso būdu pareigoms skiriamas ir iš jų atleidžiamas teisės aktų nustatyta tvarka. Ugdymą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

Kiek įdomių vietų rasite lopšelio-darželio patalpose ir teritorijoje.

Senovės buities kambarys – paslaptinga vieta, kuriame surinkti įvairūs senovės buities rakandai. Šiame kambaryje ugdytiniai susipažįsta su prosenelių ir senelių buitimi, senovinių daiktų paskirtimi, gali pažaisti su jais, išbandyti juos.

Lego žaidimų kambarys – edukacinė erdvė skirta vienam populiariausių lavinamųjų žaidimų pasaulyje. Žaidimas yra ne tik pramoga. Tinkamai organizuotas žaidimas padeda formuoti vertingas vaiko savybes, padeda vaikui pažinti pasaulį pačiu priimtiniausiu būdu. Šiame žaidimų kambaryje vaikai kuria ir žaidžia ištisus metus.

Lėlių teatro studija – kūrybinė erdvė. Teatro studijoje vaidiname tik auklėtojų pasiūtomis lėlėmis. Turime didelį ir seną lagaminą, kuriame sudėti persirengimams skirti rūbai ir įvairūs kiti atributai.

STEAM kambarys – erdvė, kurioje vaikai turi galimybę ugdytis gamtos pažinimo (science), technologijų (technology), inžinerijos/konstravimo (engineering), menų (art) ir matematikos (mathematics) srityse. Šiame kambaryje  vyksta patys įdomiausi ir sudėtingiausi sprendimai tiriant, eksperimentuojant, žaismingai ir įdomiai atliekant technologines bei inžinerines užduotis. Tai savita erdvė, kur vaikai gali žaisti su tokiais žaislais, kokių nėra grupėje.

          

Biblioteka – erdvė, kurioje susipažįstame su knyga. Šioje ramybės oazėje net ir patys mažiausieji mėgsta pavartyti knygeles, pasakoti istorijas, atsipūsti po aktyvios veiklos.  Bibliotekoje sudėtos įvairios tematikos knygos – knygos mažiausiems, gamtos mylėtojų knygos, knygos kodėlčiukams, eilėraščiai, knygos su užduotėlėmis, enciklopedijos ir kt. Čia galima išsirinkti knygutes ir parsinešti jas į grupę, o panaudojus vėl grąžinti. 

Daržas –  edukacinė erdvė, skirta stebėti augalų audimo procesą, suprasti sėjimo, daiginimo, sodinimo, auginimo ypatumus. Šioje erdvėje įrengtos 4 pakeltos lysvės, kuriose vaikai turi galimybę auginti daržoves, gėles, prieskonines daržoves. Vaikai patys prižiūri savo grupės daržus, sodina, laisto, ravi ir taip stebi augimo procesą, daro išvadas. Kad žemė būtų derlinga, auginame Kalifornijos sliekus ir patys pasidarome gerą kompostą.

 

Lauko kupolas – tyrinėjimų erdvė. Metų eigoje kupolas turi skirtingą tikslą. Rudenį kupole įrengiamos gamtinės medžiagos dirbtuvės. Vaikai ruošiasi rudenėlio šventei, gamina priemones iš daržovių, vaisių, miško gėrybių, jas tyrinėja. Žiemą kupole rengiamos šventės, arbatos gėrimo ceremonijos, rengiamos vaikų priešinių ir darbų parodos.  Vasarą – tai smulkiosios ir stambiosios motorikos lavinimo erdvė. Vaikai naujų įgūdžių įgauna konstruodami, savaip dėliodami detales, eksperimentuodami.

Koridorius – erdvė, skirta ne tik judėjimui iš grupės į grupę. Mūsų darželio koridoriai spalvingi, išradingi, skatinantys vaiką veikti.  Koridorių kūrybiškai išnaudojome ir pritaikėme ugdymui. Čia daug edukacinių priemonių, skirtų skaičiavimui, raidžių ir skaičių pažinimui, ūgio pasimatavimui. Spalvingas traukinukas su mūsų pasiekimais, linksmas namelis su švenčių nuotraukomis, keičiantys spalvą drugeliai vaikus džiugina kiekvieną dieną. Dažnai koridoriuose yra eksponuojami vaikų darbeliai ir parodos.

Sporto salė – sportui skirta erdvė.  Sporto salėje du kartus savaitėje vyksta fizinio ugdymo užsiėmimai su fizinio ugdymo mokytoja. Sporto salė atnaujinta sporto rėmimo fondo ir Alytaus miesto savivaldybės lėšomis, laimėjus projektą „Mokomės gyventi sveikai ir laimingai“. Sporto salėje sudarytos sąlygos ne tik sportuoti.  Čia vyksta šventės, pramogos, koncertai ir kiti renginiai.

 

   

 

 

 

 

 
Skip to content