Biudžetinė įstaiga
El.p. ld@saulute.alytus.lm.lt
Juridinių asmenų registras
Kodas 191052940

Besidairant po legendomis apipintą Aukštaitijos nacionalinį parką

Tęsiant kasmetinę tradiciją, lopšelio-darželio „Saulutė“ darbuotojai, 2019 m. birželio 29 d. leidosi į dviejų dienų kelionę. Šiais metais mūsų kelionių ratas pasisuko į Aukštaitiją – vieną iš gražiausių kampelių Lietuvoje. Kelionę pradėjome nuo Dubingių. Vietinės gidės lydimi vaikščiojome Dubingių piliavietės taku. Takas trumpas, tačiau suteikė progą paklajoti kunigaikščių Radvilų pėdsakais. Aplankėme Radvilų rūmų fragmentus, Evangelikų reformatų bažnyčios liekanas, Radvilų palaidojimo vietą.

Kelionę tęsėme Jurkiškio upelio pažintiniu taku, kuris yra vienas įdomiausių ir įspūdingiausių Asvejos regioninio parko gamtos objektų. Keliaudami po Aukštaitijos nacionalinį parką užsukome į Molėtų kraštą garsinantį Etnokosmlogijos muziejų. Čia turėjome galimybę rankose palaikyti kosminį ateivį – meteoritą, pasigrožėti visatos vaizdais, pasikelti į 30 m. aukštyje esančią apžvalgos aikštelę ir pasižvalgyti po nuostabias Aukštaitijos apylinkes. Apžiūrėjome ir senovinę dangaus kūnų stebyklą. Kelionę Aukštaitijos nacionalinio parko žiedu pradėjome nuo Palūšės. Atvykę į Palūšę apžiūrėjome tautinio stiliaus medinę bažnyčią. Palūšės bažnyčia, varpinė, koplytėlė ir medinė tvora, juosianti šventorių, sudaro gražiausių ir seniausių medinės architektūros ansamblių Lietuvoje. Antrą kelionės dieną pradėjome užkopdami ant Ladakalnio, nuo kurio atsiveria nepakartojama šešių ežerų krašto panorama. Tai 176 m. aukščio kalnas, ant kurio, kaip manoma, buvo aukojamos aukos baltų gyvybės deivei Ladai. Keliaudami sustojome prie nuostabaus grožio Ginučių piliakalnio, aplankėme Ginučių vandens malūną. Istorija byloja, kad tai vienintelis šiame krašte veikiantis malūnas, išsaugojęs senąją XIX a. malūno įrangą. Kelionės pabaigoje mūsų laukė apsilankymas Stripeikių bitininkystės muziejuje. Tai vienintelis tokio tipo muziejus Lietuvoje, kuriame sukaupta apie 500 eksponatų. Lankydami ekspoziciją sužinojome apie bitininkystės raidą nuo seniausių laikų iki šių dienų, bitininkystės tradicijas, medaus rūšis ir kt. Šiltas savaitgalis su kolektyvu buvo lydimas gerų emocijų, neformalaus bendravimo ir neišdildomų prisiminimų, kurie mus lydės grįžus prie kasdieninių darbų.